- Grupa Kapitałowa JSW
- Nasze otoczenie
- Strategia
- Działalność w roku 2018
- Innowacje
- Zasady zarządzania
- Ryzyka
- Outlook
Zarząd Spółki działa na podstawie Kodeksu spółek handlowych i innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa, postanowień Statutu JSW oraz postanowień Regulaminu Zarządu JSW, który jest dostępny na stronie internetowej Spółki. Przy wykonywaniu swoich obowiązków Członkowie Zarządu kierują się zasadami zawartymi w Dobrych Praktykach Spółek Notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, Regulaminie Zarządu i Statucie Spółki.
Uchwały Zarządu wymagają sprawy przekraczające zwykły zarząd, w szczególności: ustalenie regulaminu organizacyjnego określającego organizację Spółki, ustanawianie prokury, zbywanie i nabywanie nieruchomości, sprawy w których Zarząd zwraca się do Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej, wystawianie weksli, ustalanie Regulaminu funkcjonowania systemu kontroli wewnętrznej.
Prezes Zarządu zwołuje posiedzenia Zarządu z własnej inicjatywy, lub na wniosek jednego z Członków Zarządu w każdym czasie, a także na wniosek Przewodniczącego Rady Nadzorczej. Do składania oświadczeń woli i podpisywania w imieniu JSW wymagane jest współdziałanie dwóch Członków Zarządu albo jednego Członka Zarządu łącznie z prokurentem. W umowie między JSW a Członkiem Zarządu, jak również w sporze z nim, Spółkę reprezentuje Rada Nadzorcza.
Zarząd składa się z trzech do siedmiu Członków. Członkowie Zarządu powoływani są na wspólną trzyletnią kadencję. Mandat Członka Zarządu powołanego przed upływem kadencji Zarządu wygasa równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych Członków Zarządu. Członkowie Zarządu powoływani są i odwoływani przez Radę Nadzorczą w wyniku przeprowadzonego postepowania kwalifikacyjnego (z wyjątkiem Członka Zarządu wybieranego przez pracowników JSW). Uregulowania dotyczące powoływania i odwoływania Członków Zarządu określa Statut oraz Ustawa o zasadach zarządzania mieniem państwowym.
Rada Nadzorcza przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających powołanie Członka Zarządu. Wszczynając postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko Członka Zarządu, Rada Nadzorcza określa w drodze uchwały, szczegółowe zasady i tryb tego postępowania, w tym w szczególności:
Kandydat na członka Zarządu JSW musi spełniać wymogi określone w § 11 ust. 16 i 17 Statutu Spółki. Ogłoszenie o postępowaniu kwalifikacyjnym jest publikowane na stronie internetowej JSW oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Energii. Rada Nadzorcza powiadamia o wynikach postępowania kwalifikacyjnego akcjonariuszy na najbliższym Walnym Zgromadzeniu oraz udostępnia protokół z postępowania kwalifikacyjnego.
Jeżeli Spółka zatrudnia średniorocznie powyżej 500 pracowników, jeden członek Zarządu wybierany jest przez pracowników Spółki, zgodnie z procedurą zawartą w uchwalonym przez Radę Nadzorczą regulaminie wyborczym. Wynik wyborów jest wiążący dla organu uprawnionego do powołania Zarządu, czyli Rady Nadzorczej. Nie dokonanie wyboru przedstawiciela pracowników Spółki do składu Zarządu nie stanowi przeszkody do podejmowania ważnych uchwał przez Zarząd. Na wniosek co najmniej 15% ogółu pracowników Spółki przeprowadza się głosowanie o odwołanie Członka Zarządu wybranego przez pracowników. Takie odwołanie, śmierć lub inna ważna przyczyna powodująca zmniejszenie się liczby Członków Zarządu o Członka wybranego przez pracowników Spółki wymaga przeprowadzenia wyborów uzupełniających. Wybory uzupełniające powinny się odbyć w terminie jednego miesiąca od ich zarządzenia przez Radę Nadzorczą. Rada Nadzorcza zarządza wybory Członka Zarządu wybieranego przez pracowników na następną kadencję, w ciągu dwóch miesięcy po upływie ostatniego pełnego roku urzędowania Zarządu. Wybory takie powinny odbyć się w terminie dwóch miesięcy od dnia ich zarządzenia przez Radę Nadzorczą. Szczegółowe uregulowania w tym zakresie zawarte zostały w Statucie JSW.
Członek Zarządu składa rezygnację Radzie Nadzorczej na piśmie pod adresem siedziby Spółki.
Zarząd działa w oparciu o przepisy prawa, Statut i Regulamin Zarządu, który jest uchwalany przez Zarząd i zatwierdzany uchwałą Rady Nadzorczej. Zarząd prowadzi sprawy Spółki i reprezentuje ją w sądzie i poza sądem, a także wytycza kierunki strategiczne, określa cele i zadania oraz podejmuje decyzje we wszystkich sprawach nie zastrzeżonych dla innych organów Spółki. Zarząd zarządza Spółką bezpośrednio poprzez podejmowane uchwały, inne formy podejmowanych decyzji, zapisy do protokołu oraz pośrednio poprzez Dyrektorów Biur, Pełnomocników Zarządu oraz Dyrektorów Zakładów, za pośrednictwem których nadzoruje również pracę poszczególnych Zakładów.
Funkcję opiniodawczo-doradczą dla Zarządu pełni Rada Dyrektorów, w skład której wchodzą Dyrektorzy Zakładów Spółki oraz inni zaproszeni Dyrektorzy. Posiedzenia Rady Dyrektorów zwołuje Prezes Zarządu.
Członkowie Zarządu wykonują swoje obowiązki, zgodnie z funkcją określoną przez Radę Nadzorczą, w Uchwale o powołaniu do składu Zarządu. Prezes Zarządu nadzoruje całokształt działalności Spółki, kieruje pracą Zarządu i wskazuje Zastępcę Prezesa Zarządu wykonującego te czynności pod swoją nieobecność. Prezes Zarządu zwołuje posiedzenia Zarządu i im przewodniczy. W przypadku braku wskazania zastępcy na czas nieobecności Prezesa Zarządu, zastępuje go Zastępca Prezesa ds. Technicznych. Do zakresu działania Prezesa Zarządu należy sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad pracą podległych komórek organizacyjnych należących do Pionu Prezesa zarządu, zgodnie z obowiązującym schematem organizacyjnym Biura Zarządu. Zastępcy Prezesa Zarządu nadzorują całokształt działalności Spółki, a w szczególności nadzorują pracę komórek organizacyjnych należących do podległego im Pionu.
Uchwały Zarządu zapadają bezwzględną większością głosów, przy obecności co najmniej trzech Członków Zarządu i mogą być powzięte jeżeli wszyscy Członkowie Zarządu zostali prawidłowo zawiadomieni o posiedzeniu Zarządu. Dopuszcza się możliwość uczestnictwa Członków Zarządu w posiedzeniu w formie telekonferencji lub wideokonferencji. Uchwały Zarządu są protokołowane.
Członkowie Zarządu nie mogą podjąć decyzji o emisji lub wykupie akcji.
IMIĘ I NAZWISKO | PEŁNIONA FUNKCJA | OKRES SPRAWOWANIA FUNKCJI |
---|---|---|
Skład osobowy Zarządu JSW IX kadencji | ||
Daniel Ozon | Prezes Zarządu | 01.01.2018 – 31.12.2018 |
Tomasz Śledź | Zastępca Prezesa Zarządu ds. Technicznych | 01.01.2018 – 31.12.2018 |
Artur Dyczko | Zastępca Prezesa Zarządu ds. Strategii i Rozwoju | 01.01.2018 – 31.12.2018 |
Jolanta Gruszka | Zastępca Prezesa Zarządu ds. Handlu | 01.01.2018 – 31.12.2018 |
Robert Ostrowski | Zastępca Prezesa Zarządu ds. Ekonomicznych | 01.01.2018 – 31.12.2018 |
Artur Wojtków (z wyboru pracowników) |
Zastępca Prezesa Zarządu ds. Pracy i Polityki Społecznej | 01.01.2018 – 31.12.2018 |
W 2018 roku nie nastąpiły zmiany w składzie Zarządu JSW. Kadencja Zarządu upływa z dniem odbycia Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia zatwierdzającego Sprawozdanie finansowe Spółki za 2018 rok.
Zmiany w składzie Zarządu JSW po dnu kończącym okres sprawozdawczy do dnia przekazania niniejszego raportu zintegrowanego:
W dniu 9 stycznia 2019 roku Pan Robert Ostrowski złożył rezygnację z pełnienia funkcji Członka Zarządu – Zastępcy Prezesa Zarządu ds. Ekonomicznych ze skutkiem na dzień 28 lutego 2019 roku.
W dniu 10 stycznia 2019 roku Rada Nadzorcza JSW odwołała:
W dniu 26 lutego 2019 roku Rada Nadzorcza podjęła uchwałę o delegowaniu członka Rady Nadzorczej – Pana Roberta Małłka do czasowego wykonywania czynności Zastępcy Prezesa Zarządu ds. Strategii i Rozwoju JSW od dnia 27 lutego 2019 roku do dnia 26 maja 2019 roku włącznie, jednak nie dłużej niż do dnia powołania Zastępcy Prezesa Zarządu ds. Strategii i Rozwoju.
W dniu 27 maja 2019 roku Rada Nadzorcza podjęła kolejną uchwałę o delegowaniu członka Rady Nadzorczej – Pana Roberta Małłka do czasowego wykonywania czynności Zastępcy Prezesa Zarządu ds. Strategii i Rozwoju. Okres delegowania został ustalony na czas od 28 maja 2019 roku do dnia odbycia Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki za 2018 rok, jednak nie dłużej niż do dnia 31 lipca 2019 roku.
W dniu 11 czerwca 2019 roku Rada Nadzorcza podjęła uchwałę o odwołaniu ze składu Zarządu JSW Pana Daniela Ozona pełniącego funkcję Prezesa Zarządu JSW oraz uchwałę o powierzeniu delegowanemu członkowi Rady Nadzorczej Spółki Panu Robertowi Małłkowi pełnienia funkcji Prezesa Zarządu.
W dniu 3 lipca 2019 roku Rada Nadzorcza Spółki podjęła uchwały o powołaniu z dniem 4 lipca 2019 roku do składu zarządu Spółki X kadencji następujących osób:
Jednocześnie na podstawie uchwały Rady Nadzorczej Panu Rafałowi Pasiece (Pasieka) z dniem 4 lipca 2019 roku powierzono pełnienie obowiązków Prezesa Zarządu Jastrzębskiej Spółki Węglowej S.A. X kadencji do dnia powołania Prezesa Zarządu.
W dniu 13 lipca 2019 roku Rada Nadzorcza Spółki podjęła uchwałę o powołaniu z dniem 1 sierpnia 2019 roku Pana Włodzimierza Hereźniaka na stanowisko Prezesa Zarządu Spółki X kadencji.
Pan Włodzimierz Hereźniak jest absolwentem Wydziału Górnictwa Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Swoją karierę zawodową rozpoczął w 1977 r. jako pracownik techniczny i naukowy zatrudniony w Instytucie Metali Nieżelaznych w Gliwicach. W latach 1982-1993 rozpoczął pracę w górnictwie, w KWK Knurów począwszy od stanowiska sztygara do głównego inżyniera. Następnie objął funkcję Prezesa Zarządu Węglokop Sp. z o.o. oraz był Z-cą Dyrektora Biura ds. Marketingu w Gliwickiej Spółce Węglowej S.A. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu m. in. takimi spółkami jak: Węglozbyt S.A. w Katowicach, Remkoks Sp. z o.o. w Dąbrowie Górniczej, Jastrzębska Spółka Węglowa S.A. w Jastrzębiu-Zdroju, Polski Koks S.A. w Katowicach oraz Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej S.A. w Jastrzębiu-Zdroju.
Do lipca 2019 r. pełnił funkcję wiceprezesa zarządu TAURON Ciepło Sp. z o.o.
W czasie swojej kariery zawodowej był członkiem wielu Rad Nadzorczych i ich przewodniczącym, m.in. Haldex S.A., Koksownia Przyjaźń Sp. z o.o., Jastrzębska Spółka Węglowa S.A., C&C GmbH Duisburg.
Jest autorem i współautorem wielu publikacji branżowych w kraju i za granicą.
Obszar zarządzania:
Kieruje pracą Zarządu, zwołuje posiedzenia Zarządu i im przewodniczy. Nadzoruje całokształt działalności Spółki, w szczególności w zakresie: Organizacji i Zarządzania, Bezpieczeństwa, Komunikacji i PR, Audytu i Kontroli, Zakupów oraz Zintegrowanego Systemu Zarządzania i Zarządzania Ryzykiem.
Pan Tomasz Śledź jest absolwentem Politechniki Śląskiej w Gliwicach, specjalność Eksploatacja Złóż i Zagospodarowanie Odpadów. W 2011 roku ukończył studia podyplomowe na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej w zakresie Zarządzania Projektami w Przedsiębiorstwie.
Od początku kariery zawodowej jest związany z branżą górniczą. Pracę rozpoczął w 1988 roku od stanowiska górnika, następnie sztygara, nadsztygara, do głównego inżyniera górniczego – kierownika działu górniczego. Od września 2015 r. do stycznia 2017 r. pełnił funkcję Dyrektora Technicznego Kopalni JSW S.A. KWK „Knurów – Szczygłowice”, a następnie funkcję Dyrektora Technicznego Kopalni JSW S.A. KWK „Knurów – Szczygłowice” Ruch Szczygłowice. Od października 2017 roku pełni funkcję Zastępcy Prezesa Zarządu ds. Technicznych JSW S.A.
W roku 2010 brał udział przy pracach związanych z połączeniem KWK „Knurów” z KWK „Szczygłowice”, a następnie w roku 2014 przy przyłączeniu KWK „Knurów-Szczygłowice” do Jastrzębskiej Spółki Węglowej S.A.
Od momentu powołania do składu Zarządu JSW S.A. w 2017 roku zajmował się wprowadzaniem nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań. Jednym z najważniejszych projektów, w których uczestniczy jest Projekt Inteligentna Kopalnia, którego głównym celem jest m.in. zwiększenie konkurencyjności kopalń, poprzez wprowadzenie nowych rozwiązań technicznych i technologicznych aż po podniesienie stopnia rozwoju sektora górnictwa węgla kamiennego. Jednym z elementów tego projektu jest projekt samodzielnej obudowy kotwowej.
Podczas swojej kariery zawodowej rozwijał się w obszarze doskonalenia i poprawy warunków bezpieczeństwa i higieny pracy.
Jest współautorem licznych artykułów i publikacji na temat inicjatyw i nowych pomysłów w górnictwie.
Obszar zarządzania:
Nadzoruje całokształt działalności Spółki, w szczególności w zakresie Produkcji, Przeróbki i Jakości Węgla oraz Ochrony Środowiska i Szkód Górniczych.
Pan Radosław Załoziński jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na wydziale Ekonomii. Ukończył również studia podyplomowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Handel Zagraniczny. Brał także udział w programie Executive Academy we współpracy z IMD Business School w Lozannie, Colorado School of Mine oraz KGHM. Jest specjalistą w zakresie zarządzania ryzykiem finansowym, organizowania finansowania dłużnego, handlu oraz trade finance.
Od początku swojej kariery zawodowej był związany z przemysłem wydobywczym. Pracę rozpoczął w 1999 roku w KGHM Polska Miedź S.A. zatrudniony początkowo na stanowisku Starszego Specjalisty ds. Sprzedaży. Od 2005 roku pełnił funkcję Kierownika Wydziału Ryzyka gdzie odpowiadał między innymi za analizę rynków finansowych, w tym przede wszystkim lokalnego rynku walutowego oraz rozwój procesu zarządzania ryzykiem kredytowym. Od 2010 do 2016 roku pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Zarządzania Ryzykiem Rynkowym i Kredytowym gdzie odpowiadał za front i middle office a także za zarządzanie zespołem zajmującym się zabezpieczeniem wielomiliardowej ekspozycji związanej z udzielanym kredytem kupieckim. Od połowy 2016 do 2018 roku pełnił funkcję Dyrektora Naczelnego ds. Finansów i Zarządzania Ryzykiem odpowiadając za zabezpieczenie płynności finansowej dla całej Grupy Kapitałowej KGHM, ubezpieczenia, zarządzanie ryzykiem rynkowym (hedging) i kredytowym.
Podczas pracy w KGHM uczestniczył w wielu projektach związanych m.in. ze stworzeniem pierwszego w Polsce systemowego rozwiązania umożliwiającego zarządzania ryzykiem rynkowym na poziomie globalnym w związku z przejęciem spółki Quadra FNX z Kanady, opiniowaniem i negocjowaniem wielu umów finansowania w Grupie Kapitałowej KGHM, negocjowaniem restrukturyzacji project finance dla Sierra Gorda SCM z bankami japońskimi oraz partnerami wspólnego przedsięwzięcia (Grupa Sumitomo).
Od lutego 2019 do początku lipca 2019 pełnił funkcję Pełnomocnika Zarządu ds. Ekonomicznych w Jastrzębskiej Spółce Węglowej S.A. odpowiadając za koordynację pracy pionu ekonomicznego. W tym czasie zajmował się m.in. koordynacją prac zamykających proces negocjacji umowy kredytu konsorcjalnego z bankami finansującymi GK JSW oraz pożyczki z Europejskiego Banku Inwestycyjnego dla JSW S.A. i JSW Koks.
Obszar zarządzania:
Nadzoruje całokształt działalności JSW, w szczególności w zakresie Controlingu, Finansów, Księgowości i Relacji Giełdowych.
Absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego na Wydziale Nauk Społecznych. Ukończył również EHSAL Management School w Brukseli uzyskując tytuł Master of Business Administration. Ukończył również podyplomowe studia z zarządzania wartością przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej a w 2009 roku ukończył studia doktoranckie na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym tej uczelni. Ukończył także liczne szkolenia m.in. z zakresu zarządzania.
Swoją karierę zawodową rozpoczął w 1996 roku. W latach 1997-1998 pracował jako manager w Daewoo Handel GmbH. W latach 1998-1999 zatrudniony był na stanowisku Dyrektora Biura i Dyrektora Handlowego (polskiego przedstawicielstwa francuskiej spółki LTP Locanord) LTP Polska Sp. z o.o.
W latach 2000-2003 pracował jako Kierownik Zespołu Zakupów PKN ORLEN S.A. a następnie w tej samej spółce w latach 2016-2018 pełnił funkcję Dyrektora Wykonawczego ds. Marketingu PKN ORLEN S.A. Podczas pracy w koncernie paliwowym współtworzył (po połączeniu CPN i Petrochemii Płock) model reorganizacji handlu towarami pozapaliwowymi w sieci detalicznej Koncernu. Zainicjował także ideę i pełnił nadzór nad wdrożeniem platformy komunikacyjnej „Kierunek Orlen”. W latach 2003-2006 pracował w Urzędzie Miasta St. Warszawy zatrudniony na stanowisku Zastępcy Dyrektora Biura Zamówień Publicznych a następnie pełnił obowiązki Dyrektora Biura Prezydenta. W latach 2006-2008 był członkiem Zarządu spółki Ciech S.A. zajmując się m.in. współtworzeniem dywizji Agro, handlem nawozami i rozpoczęciem akwizycji w dywizji Krzemiany i Szkło. Brał również udział w projekcie akwizycji i restrukturyzacji spółki sodowej US Govora. W latach 2010-2011 był zatrudniony w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych w Warszawie a od 2011-2016 pełnił funkcję Dyrektor Biura Administracyjno-Gospodarczego IPN.
Zasiadał w radach nadzorczych wielu spółek prawa handlowego, w tym m.in. Zakładów Azotowych w Tarnowie S.A., Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej S.A. miasta st. Warszawy, GZNF Fosfory S.A., Alwernia S.A., Vitrosilicon S.A., Cheman S.A., Unipetrol a.s., Chemia.com. S.A., PLL LOT S.A. Pełnił również rolę Przewodniczącego Rady Dyrektorów spółki Uzinele Sodice Govora – Ciech Chemical Group S.A. oraz Przewodniczącego Rady Polskiej Fundacji Narodowej.
Obszar zarządzania:
Nadzoruje całokształt działalności JSW, w szczególności w zakresie Handlu i Spedycji.
Pan Artur Dyczko jest doktorem nauk technicznych Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie, absolwentem Wydziału Górniczego AGH na kierunkach: Technika Podziemnej Eksploatacji Złóż oraz Zarządzanie i Marketing. Ukończył również studia podyplomowe na Uniwersytecie Jagiellońskim na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi oraz Geologia Górnicza na Wydziale Geologii Geofizyki i Ochrony Środowiska Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
Swoją karierę zawodową rozpoczął w 1999 roku w branży wydobywczej i zatrudniony był w KGHM Polska Miedź S.A. O/ZG Rudna gdzie pracował do 2001 roku w ruchu zakładu górniczego kolejno przechodząc wszystkie szczeble od stanowiska stażysty aż do osoby średniego dozoru górniczego. Od 2002 roku zatrudniony na stanowisku asystenta w Instytucie Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią Polskiej Akademii Nauk w Krakowie. Od lipca 2016 roku zatrudniony w JSW na stanowisku Pełnomocnika ds. Restrukturyzacji następnie Dyrektora Bura Strategii i Rozwoju oraz Pełnomocnika Zarządu ds. Produkcji JSW. Od sierpnia 2017 roku do stycznia 2019 roku pełnił w JSW funkcję Zastępcy Prezesa Zarządu ds. Strategii i Rozwoju, a ostatnio Pełnomocnika Zarządu ds. Strategii i Rozwoju Spółki.
Jest autorem i współautorem wielu prac badawczych, ekspertyz, opinii, projektów wdrożeniowych oraz publikacji naukowych w obszarze górnictwa. Posiada bogate doświadczenie w zakresie budowy strategii firm wydobywczych oraz budowania ich wartości.
Ma doświadczenie w kierowaniu dużymi zespołami projektowymi, uczestniczył i kreował złożone procesy restrukturyzacyjne i efektywnościowe realizowane w kilkudziesięciu projektach wdrożeniowych w branży wydobywczej w tym dla LW Bogdanka S.A., KGHM Polska Miedź S.A., KHW S.A., Tauron Wydobycie S.A., Polskiej Grupy Górniczej S.A. i JSW S.A. Jest współautorem strategii wyjścia JSW z kryzysu z 2016 roku oraz realizowanej aktualnie strategii funkcjonowania GK JSW do roku 2030.
Był konsultantem w zakresie górnictwa, eksploatacji surowców mineralnych i wykorzystania narzędzi informatycznych w zarządzaniu gospodarką złożem dla dużych korporacji międzynarodowych takich jak: Deloitte, KPMG, PwC, McKinsey, IBM, HP, Microsoft, Bentley, Dassault Systèmes (Gemcom), SAP, Deswik i ABB.
W Zarządzie odpowiadać będzie za wdrożenie strategii, rozwój, informatyzację, inwestycje i nadzór właścicielski.
Obszar zarządzania:
Nadzoruje całokształt działalności Spółki, w szczególności w zakresie obszaru inwestycji, strategii, innowacji, rozwoju, społecznej odpowiedzialności biznesu i nadzoru korporacyjnego.
Z wykształcenia prawnik, absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Ukończył także studia podyplomowe w zakresie „Społecznego dialogu pracy” na Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz „Zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy w przemyśle” na Politechnice Śląskiej w Gliwicach.
Z Jastrzębską Spółką Węglową S.A. związany od 1995 roku. Od 1995 r. pełnił funkcję Kierownika Działu Organizacyjno-Prawnego a następnie w latach 1999-2009 Dyrektora ds. Pracy KWK „Borynia”. Od 2009 r. pełni funkcję Zastępcy Prezesa Zarządu ds. Pracy i Polityki Społecznej JSW S.A.
Obszar zarządzania:
Nadzoruje całokształt działalności Spółki, w szczególności w zakresie Pracy, Płac, Zarządzania Mieniem i Zarządzania Zasobami Ludzkimi.