Ikona BIPIkona Portal PracownikaIkona pocztyFacebookTwitterInstagramYoutubeLinkedinRSSIkona szukaniaPLEN

JSW Logistics testuje nowe wagony

Innowacyjne, ale przede wszystkim większe od wagonów – kontenery kolejowe mają służyć do transportu węgla koksowego i koksu. JSW Logistics należący do Jastrzębskiej Spółki Węglowej szuka sposobów, aby przewóz produktów był bardziej efektywny.

zdjęcia: Dawid Lach

Testy kontenerów kolejowych odbyły się w Koksowni Przyjaźń w Dąbrowie Górniczej, z której koks transportowany jest między innymi do portu w Gdyni.

Podczas testów sprawdzane było przede wszystkim dopasowanie nowego typu wagonów do istniejącej infrastruktury załadunkowej na terenie koksowni. Nowatorskie kontenerowce na jednej platformie mieszczą 2 kontenery o łącznej kubaturze 90 metrów sześciennych, w stosunku do tradycyjnego transportu, który ma objętość 72 metrów sześciennych. Pozwoli to na zwiększenie masy przewozowej o około 40 procent. Co ważne, skład pociągowy liczący 44 platformy z 88 kontenerami, może przewieźć jednorazowo 2200 ton koksu.

– Nowatorskie wagony przyczynią się przede wszystkim do wzrostu efektywności. Pomieszczą one większą ilość koksu, pozwolą też zminimalizować straty związane z eksploatacją  samych wagonów oraz zmniejszą stopień degradacji koksu, chociażby poprzez sposób rozładunku. Rozładunek będzie polegał na przechyleniu kontenera i wysypaniu jego zawartości, a nie jak do tej pory - agresywnym rozładunku czerpakami – zwraca uwagę Piotr Kiliszek, prezes zarządu JSW Logistics i dodaje: – Transport będzie wydajniejszy i bardziej przyjazny dla środowiska. Jestem pełen optymizmu, mam nadzieję, że testy przebiegną pomyślnie.

Ostatni etap testów będzie polegał na przewozie koksu do portu w Gdyni i sprawdzeniu infrastruktury rozładunkowej. Rozładunek kontenerów może być prowadzony na 3 sposoby: czerpakiem typu FUCHS, wózkiem widłowym typu Kalmar za pomocą, którego kontener zostaje uniesiony i przechylony wzdłuż płaszczyzny poziomej kontenera oraz dźwigiem portowym, którym rozładowywane są wagony węglarki. Przedstawiciele firmy produkującej kontenery kolejowe deklarują, że czas rozładunku może się skrócić się z 24 do 8 godzin.

Inne aktualności

Transmisja internetowa konferencji dotyczącej wyników Grupy Kapitałowej JSW za I kwartał 2024 roku

Zarząd Jastrzębskiej Spółki Węglowej S.A. serdecznie zaprasza na transmisję internetową wyników finansowych Grupy Kapitałowej JSW za I kwartał 2024 roku, która odbędzie się w dniu 22 maja 2024 roku (środa) o godz. 9:00

„Transformacja dla przyszłości”

To hasło XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbył się w Katowicach. W sesjach tematycznych podczas największego biznesowego wydarzenia w tej części Europy wzięli udział Adam Rozmus, zastępca prezesa zarządu JSW ds. technicznych i operacyjnych oraz Jolanta…

Drugie życie banerów

W Jastrzębskiej Spółce Węglowej niepotrzebne banery reklamowe zamiast na wysypisko, trafiają do pracowni krawieckiej. Tam powstają z nich estetyczne i wytrzymałe torby na zakupy. Ekologiczny projekt pod hasłem „drugie życie banerów” jest wspólnym przedsięwzięciem…

Pamiętamy. Hołd ofiarom katastrof górniczych

Pamięci górników, którzy zginęli w katastrofach do jakich doszło w Ruchu Zofiówka w 2018 i 2022 roku, poświęcone były uroczystości, które odbyły się dziś w kopalnianej cechowni. W rocznicę dramatycznych wydarzeń, oddano hołd piętnastu ofiarom obu katastrof.

Prawie miliard złotych zysku Grupy Kapitałowej JSW

Spadek cen surowców, wzrost kosztów produkcji oraz obłożenie składką solidarnościową w wysokości 1,6 mld zł (jako jedynej firmy w Polsce) odbiły się na wynikach finansowych Spółki. Mimo tego, Grupa Kapitałowa JSW zakończyła miniony rok zyskiem netto w wysokości prawie 1…

Rocznica katastrofy w kopalni Pniówek

Mijają dwa lata od największej katastrofy w historii Jastrzębskiej Spółki Węglowej i polskiego górnictwa. 20 kwietnia 2022 roku w kopalni Pniówek życie straciło 16 górników i ratowników górniczych.

Więcej aktualności