Interesariusze
Budowanie długotrwałych relacji z interesariuszami Grupy oparte zostało o wartości etyczne, odpowiedzialność oraz wzajemny szacunek. Grupa JSW na co dzień współpracuje z wieloma grupami interesariuszy, dlatego też w trosce o jakość relacji dostosowujemy działania do charakteru i oczekiwań interesariuszy. Rozumiemy, że budowanie wartości naszej Grupy w oparciu o prowadzony dialog oraz zasady etyczne stanowi niezbędny element długofalowej strategii zarządzania.
W Grupie JSW kwestie społeczne, zarządzanie kapitałem ludzkim, ekonomiczne, a także środowiskowe stanowią kluczowy element strategii biznesowej i wyrażają się poprzez odpowiedzialne i konsekwentne budowanie wartości Grupy. Relacje z poszczególnymi interesariuszami, w tym forma, częstotliwość dialogu, a także poruszane tematy są różne w zależności od tego, której grupy interesariuszy dotyczą.
Komunikacja z interesariuszami odbywa się w sposób transparenty na bazie otwartego dialogu i współpracy. Narzędzia komunikacji są dobierane w zależności od potrzeb interesariuszy, do których należą m.in.:
- komunikaty i informacje prasowe,
- strona www,
- media społecznościowe,
- materiały filmowe,
- bieżące raportowanie do instytucji państwowych,
- organizacja konferencji wynikowych,
- organizacja spotkań branżowych,
- materiały promocyjne w mediach,
- wywiady z ekspertami,
- bieżąca współpraca z mediami,
- gazeta branżowa dla pracowników,
- komunikacja wewnętrzna,
- komunikacja z rynkiem kapitałowym m.in. w postaci raportowania bieżącego, okresowego i organizowanych konferencji poświęconych wynikom finansowym.
Obowiązująca w Grupie JSW lista interesariuszy, zgodnie z rezultatami warsztatu z lutego 2017 roku, obejmuje następujące grupy: