Wyniki czwartej edycji Badania Świadomości Klimatycznej Spółek ogłosiła Fundacja Standardów Raportowania, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Bureau Veritas Polska we współpracy z MATERIALITY. Celem projektu jest regularne badanie, które spółki są świadome swojego wpływu na zmiany klimatu i potrafią dostosować do tego politykę oraz strategię firmy. Dbają również o świadomie i sumiennie raportowanie emisji gazów cieplarnianych. Zawartość raportów została przeanalizowana na podstawie 10 kryteriów.
Zmieniające się oczekiwania rynkowe i społeczne powodują, że w zarządzaniu przedsiębiorstwem, obok aspektów produkcyjno-finansowych, coraz więcej firm wdraża strategie biznesowe zakładające działania prośrodowiskowe i proklimatyczne. Nie jest to tylko chwilowy trend, ale strategia rozwoju przedsiębiorstwa, która pozwala budować stabilną pozycję na rynku i istotnie wpływa na konkurencyjność w wieloletniej perspektywie, jednocześnie wpisując się w koncepcję zrównoważonego rozwoju.
Także Jastrzębska Spółka Węglowa na początku 2022 roku przyjęła do realizacji „Strategię środowiskową GK JSW do 2030 roku z perspektywą do roku 2050”, której główne założenia stały się elementem strategii biznesowej na lata 2022-2030. Określono w niej ograniczenie emisji gazów cieplarnianych (śladu węglowego w zakresach 1 i 2) o 30 proc. do roku 2030 (względem roku 2018) oraz zobowiązano się do działań w kierunku osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Dokument stanowi wyraz odpowiedzialnego planowania konkretnych działań i środków mających zapewnić transformację energetyczno-klimatyczną przedsiębiorstwa oraz odniesienie się do podstaw zrównoważonego rozwoju, czyli dostępności środowiska i klimatu dla przyszłych pokoleń.