Jastrzębska Spółka Kolejowa jest coraz bliżej realizacji projektu budowa Centrum Logistycznego „Port Jastrzębie”. - W założeniach przyjęliśmy, że projekt budowy Centrum Logistycznego zostanie zrealizowany do 2022 roku. Nakłady inwestycyjne mają sięgnąć 50 milionów złotych - powiedział Radosław Wardas, dyrektor ds. rozwoju Jastrzębskiej Spółki Kolejowej. - Przewidujemy, że w Centrum Logistycznym znajdzie pracę około 50 osób - dodał dyrektor Wardas.
Centrum Logistyczne „Port Jastrzębie” ma powstać na terenach pogórniczych w Jastrzębiu-Zdroju w rejonie stacji „Jastrzębie”, gdzie na powierzchni około 30 ha wolnej powierzchni inwestycyjnej jest możliwość budowy pozostałych elementów związanych z działalnością centrum logistycznego: hal magazynowych, placu składowania kontenerów, terminali przeładunkowych, obiektów biurowych, posterunku celnego, magazynu paliw płynnych, punktu technicznej obsługi środków transportu, zaplecza hotelowo-usługowego (punkt obsługi podróżnych). Ogromną zaletą Centrum jest bezpośrednie sąsiedztwo Drogi Głównej Południowej Pszczyna-Racibórz oraz wjazdu na autostradę A1.
Oprócz rozwoju kolei towarowej Jastrzębie-Zdrój od kilku lat stara się o przywrócenie ruchu pociągów osobowych. To największe w Polsce miasto, do którego nie można dojechać pociągiem pasażerskim. Miasto wspólnie z innymi samorządami stara się przywrócić linie kolejową łączącą Jastrzębie-Zdrój z Katowicami. - To bardzo ważny projekt, który wymaga wielu spotkań i ustaleń na poziomie parlamentu i rządu. Na nasze zaproszenie przyjechał do Jastrzębia na robocze spotkanie poseł Bogdan Rzońca, Przewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury, który w pełni poparł naszą inicjatywę. W przyszłym tygodniu z rewizytą przyjedzie do nas prezes PLK PKP, który z optymizmem patrzy na nasz projekt. Podejmowane przez nas intensywne działania krok po kroku przybliżają nasze miasto do połączenia kolejowego ze światem- powiedział Łukasz Kasza, Przewodniczący Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój.