Nowy wiadukt w Jastrzębiu-Zdroju został wybudowany w miejscu dotychczasowego obiektu. Długość nowego obiektu wynosi 55 metrów. Jest to obiekt jednoprzęsłowy o konstrukcji płytowo-belkowej z dwoma sprężonymi dźwigarami opartymi na żelbetowych podporach, które oparte są na słupo-palach o średnicy 1800 mm oraz długościach 23,5m i 25,5m. Wiadukt położony jest wyżej niż poprzedni - został podniesiony o 5,5 metra. Wyposażono go w bariery ochronne, instalację odwadniającą i schody skarpowe. Powierzchnie betonowe wiaduktu zabezpieczono antykorozyjnymi powłokami malarskimi. Oprócz tego przebudowane zostały drogi najazdowe na długości 1,5 km. Podniesienie wiaduktu oraz korekta profilu podłużnego wymagała wykonania nasypów sięgających w rejonie nowego wiaduktu do 17 m wysokości. Materiał, z którego został wykonany nasyp, pochodził z bieżącej eksploatacji górniczej – łupka przewarstwionego warstwą piasku. Materiał ten był dostarczany na plac budowy transportem kolejowym. Dokonano również niezbędnej przebudowy sieci wodociągowej i teletechnicznej oraz wybudowano oświetlenie uliczne.
Przypomnijmy, prace trwały od końca kwietnia 2011 roku i prowadzone były przy czynnym ruchu kolejowym wywożącym węgiel ze wszystkich kopalń Jastrzębskiej Spółki Węglowej. W tym czasie ruch pojazdów skierowany został dwukierunkowo na wiadukt sąsiedni wzdłuż jezdni południowej.
Roboty kosztowały prawie 21 mln zł i w 100% były finansowane ze środków Jastrzębskiej Spółki Węglowej S.A. w ramach usuwania skutków szkód górniczych i na podstawie umowy z Urzędem Miasta w Jastrzębiu -Zdroju.