Pracownicy KWK Borynia-Zofiówka oraz KWK Jastrzębie-Bzie, oczekujący na wymazobusy, mogą dzwonić na specjalnie dla nich stworzoną infolinię nr tel. 32 7565609 lub pisać na dedykowany adres email: [email protected]. Z takiej formy pomocy organizacyjnej skorzystało w ostatnich dniach ponad 500 osób.
W kopalni Budryk pracownicy, którzy podejrzewają u siebie wystąpienie objawów zakażenia, mogą uzyskać pomocne informacje u kierowniczki Działu Zatrudnienia i Spraw Socjalnych pod nr telefonu kom. 693 420 573.
Jastrzębska Spółka Węglowa jako odpowiedzialny pracodawca stara się również zapewnić poczucie bezpieczeństwa osobom przebywającym w przedłużającej się izolacji. Okres odizolowania od społeczeństwa to sytuacja, w której wsparcie, pomoc i życzliwość ludzi mogą okazać się nieocenione.
Wszyscy, którzy potrzebują wsparcia czy rozmowy mogą skorzystać z pomocy psychologa, który dyżuruje od poniedziałku do piątku w godzinach od 12.00 do 15.00 pod numerem telefonu 539677682. Z jego porad skorzystało już około 40 osób.
- Czasami małe gesty mają wielkie znaczenie. Pamiętajmy, że w dobie pandemii coraz częściej zdarzają się sytuacje, w których całe rodziny dotyka problem przedłużającej się izolacji. Rodzi się wtedy wiele negatywnych emocji, a podstawowe potrzeby, z powodu kwarantanny są ignorowane. Badania naukowe pokazują, że w tej sytuacji uczucie bezradności, stres, niepokój i złość, są jak najbardziej realne i uzasadnione – mówi Natalia Modrzyk, psycholog.
22 czerwca powołano Zespół Wsparcia, w skład którego weszli poza psychologiem, psychoterapeuta, interwent kryzysowy oraz osoby, których podstawowym zadaniem jest niesienie pomocy pracownikom, przebywającym w kwarantannie.
Sztab Kryzysowy Jastrzębskiej Spółki Węglowej