Nasz cel to nie tylko edukacja inwestorów. Chcemy także pokazać spółkom, jak się z nimi komunikować i budować dobre relacje.
W tej edycji programu dla inwestorów indywidualnych mamy m.in:
Akcjonariat w mediach
Już 24 września 2013 r. w TVP1 startuje trzyodcinkowy program “Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o giełdzie”. To audycja o tym jak zostać inwestorem, wybrać spółkę i kupić akcje, oraz jak zminimalizować ryzyko strat. Prosty język i nowatorska formuła, liczne animacje.
Szkolenia stacjonarne
Od listopada 2013 do marca 2014 organizujemy 23 bezpłatne warsztaty w całej Polsce z podstaw inwestowania na giełdzie. Podczas dotychczasowych dwóch edycji programu w 86 spotkaniach wzięło udział 6 tysięcy osób. Ruszyły już zapisy.
Dodatkowo eksperci z domów maklerskich pojawią się ze szkoleniami na wybranych Uniwersytetach Trzeciego Wieku.
Platforma e-learningowa
Od nowego roku za pośrednictwem naszego portalu będziemy prowadzić bezpłatne szkolenia internetowe: uczyć od podstaw inwestowania na giełdzie, krok po kroku, w atrakcyjnej i prostej formule.
Poza tym rozbudowujemy: nasz portal - Akcjonariat.Obywatelski.pl, funpage programu na Facebooku oraz kanał na YouTube’ie.
Pierwszy z projektów skierowanych do spółek zrealizowaliśmy wczoraj (19 września). Podczas konferencji na GPW eksperci działów relacji inwestorskich dużych spółek z Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii tłumaczyli przedstawicielom spółek i uczestnikom rynku kapitałowego, jak budować strategie relacji inwestorskich z inwestorem indywidualnym, utrzymywać te relacje i jakie wykorzystywać do tego narzędzia.
W tej edycji programu spółkom giełdowym zaproponujemy także:
Badanie spółek w zakresie relacji inwestorskich
Przedmiotem badania będą praktyki, nakłady, standardy, stosowane narzędzia oraz częstotliwość działań z zakresy relacji inwestorskich, ze szczególnym uwzględnieniem działań skierowanych do inwestorów indywidualnych.
Broszura – najlepsze praktyki komunikacji z inwestorami indywidualnymi
Poradnik - jak zorganizować dni otwarte w spółkach
Szkolenia
Seria wykładów w pięciu miastach Polski dla kadry zarządzającej oraz pracowników IR spółek giełdowych. Eksperci przedstawią fundamenty prowadzenia nowoczesnych relacji inwestorskich, w tym najbardziej użyteczne narzędzia w komunikacji z inwestorami indywidualnymi.
Program „Spółka przyjazna inwestorom indywidualnym”
Konkurs promujący spółki wzorowo prowadzące relacje z inwestorami indywidualnymi, w ramach którego przyznany zostanie tytuł pod tą samą nazwą.
Szczegóły już wkrótce na www.AkcjonariatObywatelski.pl.
----------------------
„Akcjonariat Obywatelski. Inwestuj świadomie” to program skierowany do osób zainteresowanych inwestowaniem na giełdzie oraz do spółek giełdowych, w zakresie prowadzenia relacji inwestorskich. Projekt realizowany jest od trzech lat przez Ministerstwo Skarbu Państwa we współpracy z instytucjami rynku kapitałowego, domami maklerskimi i spółkami giełdowymi.
Partnerzy programu w edycji 2013/2014
Partnerzy merytoryczni: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych, Komisja Nadzoru Finansowego, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych, Izba Domów Maklerskich
Partnerzy strategiczni: PKP Cargo, PZU, TAURON Polska Energia
Partnerzy: Citi Handlowy, Energa, Jastrzębska Spółka Węglowa, KGHM Polska Miedź, Polski Holding Nieruchomości, PKN ORLEN, PKO Bank Polski
Partnerzy – domy maklerskie: Biuro Maklerskie Alior Bank, Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska, Dom Inwestycyjny BRE Banku, Dom Maklerski BZ WBK, Dom Maklerski Citi Handlowy, Dom Maklerski ING Securities, Dom Maklerski PKO Banku Polskiego, Dom Maklerski Raiffeisen Bank Polska, Dom Inwestycyjny Xelion, X-Trade Brokers Dom Maklerski
Partner wspierający: Instytut Rynku Kapitałowego WSE Research
Partner medialny: GPW Media
Patronat medialny: TVP 1