- Był to rok wyzwań i sprawdzianu z efektywności zarządzania. Borykaliśmy się ze spadającymi cenami węgla koksowego i koksu na świecie. Spółka odczuwała też skutki spowolnienia gospodarczego w Polsce i kryzysu sektora stalowego w UE. Z drugiej jednak strony właśnie te wyjątkowo trudne realia wykazały słuszność wybranej strategii rozwoju i przyjętych wcześniej priorytetów. Skoncentrowaliśmy się na utrzymaniu odpowiedniego poziomu produkcji, kontroli kosztów i sprzedaży produktów grupy, aby zminimalizować niekorzystny wpływ spadku cen na końcowy wynik firmy. Skuteczna okazała się przyjęta strategia handlowa, dzięki której - mimo silnej konkurencji na rynku - udało nam się sprzedać dodatkowe tysiące ton węgla i koksu – podkreśla Jarosław Zagórowski, prezes zarządu Jastrzębskiej Spółki Węglowej SA.
Kopalnie JSW wyprodukowały w 2013 roku 13 626 tysięcy ton węgla, przekraczając plan o 100 tysięcy ton. Zbliżoną wielkość produkcji - 13 639 tys. ton - uzyskały poprzednio w 2008 roku. Również sprzedaż koksu zbliżyła się do 4 mln ton przekraczając ilości sprzed roku o blisko 200 tys. ton.